The Effect of Online Media Advertisements of Focallure Products on the Attitudes and Behaviors of Students at the Makassar Islamic University

sulastri safitri

Abstract


This research is a quantitative study that aims to determine the effect of online media advertising on Focallure products on the attitudes and behavior of female students at Makassar Islamic University. Respondents in this study were drawn from students from 8 faculties totaling 1,731 people. Samples selected in this study were 325 respondents with 5% precision. The research data was obtained through a survey of respondents by distributing questionnaires. Data processing and analysis is done by simple linear regression analysis using the help of the SPSS program. The results of this study indicate that there is an influence of advertising exposure on student attitudes by 44% and influence on student behavior by 26.9%


Keywords


advertising exposure; behavior; attitude; beauty products

Full Text:

PDF

References


A, Shimp, Terence 2003. Periklanan Promosi Dan Aspek Tambahan Komunikasi Pemasaran. Terpadu, Jilid Satu (Edisi 5), Jakarta: Erlangga.

Agus Purwanto, Erwan dan Dyah Ratih Sulistyastuti, Metode Penelitian Kuantitatif, Untuk Administrasi Publik, dan Masalah-masalah Sosial,2007, Gaya Media Jogyakarta.

Arikunto, S. 2010. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.

Asmajasari, Magdalena. 1997. Study Periklanan Dalam Perspektif Komunikasi pemasaran, Malang : UMM Press.

Basu Swastha. 1996. Azaz-Aza Marketing. Edisi 3. Liberty : Yogyakarta.

Bungin, Burham. 2005. Metode Penelitian Kuantitatif. Jakarta: Kencana

Cangara, hafied. 2002. Pengantar Ilmu Komunikasi. Jakarta PT Raja Grafindo Persada.

Effendy, Onong Uchjana. 2000. Ilmu Komunikasi Teori dan Praktek. Bandung : PT. Remaja Rosda Karya.

, Onong Uchijana 2002. Ilmu Komunikasi Teori dan Praktek. Bandung : PT. Remaja Rosda karya.

, Onong uchjana. 2003. Ilmu Komunikasi Teori Dan Filsafat Komunikasi. Bandung: Cintra Aditya Bakti

,OnongUchana. 2005. Ilmu Komunikasi Teori dan Praktek. Bandung:Remaja Rosda Karya

Elvinaro Ardianto, 2011, Komunikasi 2,0 Teorisasi Dan Implikasi, Yogyakarta: ASPIKOM.

Fandy Tjiptono, 1997, Strategi Pemasaran, Edisi 1, Penerbit Andi, Yokyakarta.

Griffin, Ricki W dan Ronal J Ebert. 2007. Bisnis Edisi 8. Jakarta: Erlangga.

Ilham, Prisgunanto. (2006). Komunikaso Pemasaran Strategi, dan Traktik. Jakarta : Ghalia Indonesia.

Jakop Oetomo,2006, Sejarah Sosial Media, Jakarta: Yayasan OBOR Indonesia.

Jefkins, Frank, (1997). Periklanan. Jakarta : Erlangga

J. Paul Peter Jerry C Olson, (2013):Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Jilid 1.

Kinnear, Thomas C, dan Taylor, James R, 2007. Riset Pemasaran. (Terjemahan oleh Thamrin). Edisi Tiga, Jakarta : Erlangga.

Kriyantono, Rachmat. 2006. Teknik Praktis Riset Komunikasi. Jakarta: Kencana

Kotler, P., Keller, K.l., 2003, Manajemen Pemasaran Edisi 12, Cetakan III, Alih Bahasa oleh Benyamin Molan.

, Philip; Armstrong, Garry, 2008. Perinsip-Perinsip Pemasaran, Jilid 1, Erlangga, Jakarta.

, Philip Dan Kevin Lane Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi 13 Jilid Satu. Erlangga : Jakarta.

Machfoedz, Mahmud. 2010, Komunikasi Pemasaran Modern, Cetakan Pertama, Cakra Ilmu, Yogyakarta

Mulyana, 2000. Ilmu Komunikasi Suatu Pengantar. Bandung : PT Remaja Rosda karya.

Philip Kotler, 2005, Manajemen Pemasaran, Jilid I dan II, PT. Indeks, Jakarta

Rukmana, R. dan A.E. Mulyana. 1997. Krisan (seri bunga potong). Penerbit Kanisius. Yogyakarta. 108 hal.

Robbins SP, dan Judge. 2008. Perilaku Organisasi Buku 2, Jakarta : Salemba Empat Hal 256

Schiffman dan Kanuk. 2008. Perilaku konsumen. Edisi 7. Jakarta: Indeks

, L., Wisenblit, L.,. 2015. Consumer Behavior. Edisi Sebelas. Pearson Education.

Swastha, Basu dan Irwana. 1997. Manajemen Pemasaran Modern. Cetakan Kelima. Yogyakarta : Liberty.

Singarimbun, Masri dan Effendi. (2011). Metode Penelitian Survei. Jakarta : PT Pustaka LP3S Indonesia

Siregar, Syofian. 2013. Metode Penelitian Kuantitatif: Dilengkapi dengan Perbandingan Perhitungan Manual & SPSS. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan Kombinasi (Mixed Methods). Bandung: CV. Alfabeta

______, 2013, Metodelogi Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&D. (Bandung: ALFABETA) Sugiyono. 2012. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung:

Sutisna. 2002. Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. Bandung: Penerbit PT. Remaja Rosdakarya.

Tjiptono, Fandy, 2008, Strategi Pemasaran, Edisi, Andi : Yogyakarta.

Wahyono, 2006.Onlinewww.Sejarah-Internet (diakses tanggal 10 Mei 2013)

Winardi. 1989. Strategi Pemasaran. Bandung : Mandar Maju

Wilson, C.E. 1989. Noise Control :Measurement, Analysis and Control of Sound and vibration. Chambridge: Harper and Row Publisher.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Creative Commons License
Journal of Communication Sciences is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Based on a work at http://journal-uim-makassar.ac.id/index.php/JCoS.

 

Journal of Communication Sciences (JCoS) is Indexed by: